Maricon

Proiectul Maricon este un proiect de dezvoltare organizationala, desfasurat pe mai multe etape si aflat inca in derulare.

Etapa 1. Diagnosticare

Am purtat discutii cu directorul general, cu directorul comercial, cu sefii de magazine, pentru a descoperi problemele si nevoile de dezvoltare la diferite nivele ale organizatiei.

Nevoi de dezvoltare: in magazine - imbunatatirea comunicarii si relationarii cu clientii, atat in situatiile firesti, cat si in cele speciale (aglomeratie, clienti suparati); imbunatatirea relatiilor dintre angajati; descentralizarea procesului de luare a deciziilor; formarea sefilor de magazin si de depozit pentru a coordona si conduce echipele de vanzatori.

In functie de aceste nevoi de dezvoltare am gandit tematica si structura cursurilor.

Etapa 2. Training

A. Instrumente pentru comunicare, relationare, motivare - curs adresat managerilor si sefilor de magazin.

Tematica:

Raport si cai de realizare a raportului – abilitati de a crea relatii interpersonale bune prin intermediul vocii si gesturilor.
Scop: imbunatatirea relatiilor cu clientii, colegii, echipa si superiorii.

Formularea scopurilor – regulile de formulare care conditioneaza atingerea scopurilor; tehnici de crestere a motivatiei de a atinge un scop.
Scop: stabilirea eficienta a scopurilor pentru echipa.

Pozitii perceptuale – flexibilizarea modului in care interactionam, prin clarificarea propriei perspective, a perspectivei interlocutorului si a perspectivei unui observator complet detasat.
Scop: cresterea capacitatii de rezolvare a conflictelor; cresterea empatiei.

Tipuri psihologice – informatii despre tipurile formulate de C.G.Jung.
Scop: intelegerea diferentelor dintre oameni, dezvoltarea capacitatii de adaptare a comunicarii la interlocutor.

Motivatia umana – tipuri de motivatie: extrinseca/intrinseca, de a fugi catre succes/de esec; piramida lui Maslow; recompense vs. pedepse.
Scop: dezvoltarea abilitatilor de motivare a echipei.

B. Instrumente pentru comunicare si pentru modificarea credintelor - curs adresat managerilor, sefilor de magazin si vanzatorilor.

Tematica

Comunicare: informatii generale, rolul aspectelor verbale si nonverbale in comunicare.

Calibrare: dezvoltarea capacitatilor de observare a oamenilor.

Raport: abilitati de a crea relatii interpersonale bune prin intermediul vocii (tonalitate, volum, intonatie) si gesturilor.
Scop: imbunatatirea relatiilor cu clientii, colegii, echipa si superiorii.

Modelul Meta: intrebari de clarificare si intelegere a mesajului transmis de interlocutor.
Scop: descoperirea distorsiunilor, omisiunilor si generalizarilor din comunicare; o intelegere mai buna si mai rapida a nevoilor clientilor; o intelegere mai clara a aspectelor care stau la baza unui conflict;

Credinte: aspecte generale; credinte folositoare vs. credinte limitative in procesul de schimbare; tehnici de modificare a credintelor limitative.
Scop: depasirea credintelor care se interpun in calea unei relationari amabile cu toate tipurile de clienti (saraci, frustrati, nervosi, agresivi, grabiti).

C. Evaluare vs. dezvoltare - curs adresat managerilor si sefilor de magazin.

Tematica:

Evaluarea: scopul evaluarii, cand are loc, pregatire pentru evaluare, relatia dintre evaluat si evaluator, discutia dinaintea evaluarii, discutia in urma evaluarii, criteriile unei evaluari utile.

Dezvoltarea: scopul dezvoltarii, cand are loc, pregatire, relatia dintre cel care se ocupa de dezvoltare si cel care se dezvolta, discutia dinaintea dezvoltarii, discutia in timpul dezvoltarii, criteriile unei discutii de dezvoltare eficiente.
Scop: pregatirea sefilor demagazin si a managerilor pentru a conduce discutiile de dezvoltare si evaluarea echipelor.

Etapa 3. Evaluare

Evaluarea vanzatorilor: procesul de evaluare a avut loc cu ajutorul sefilor de magazin, cu ajutorul unui formular de observare care cuprindea competente corespunzatoare fiselor de post. Sefii de magazin au condus discutiile de evaluare.
Scop: pregatirea managerilor pentru a conduce singuri pe viitor discutiile de evaluare; cresterea autoritatii sefilor de magazin in cadrul echipei.

Etapa 4. Coaching

Intalniri de follow up cu sefii de magazin

Tematica: rolul evaluarii si dezvoltarii echipei intr-o organizatie; capcane des intalnite in procesul de evaluare - frica de parerea celorlalti si de reactiile lor dure, dorinta de a pastra relatii bune cuceilalti, tendintele critice, supraresponsabilizarea; obstacole in calea oferirii incurajarilor in cadrul discutiilor de dezvoltare si de evaluare; tipuri de subordonati si posibile reactii in cadrul discutiilor de evaluare si de schimbare.
Scop: pregatirea sefilor de magazin pentru a conduce singuri, in viitor, discutiile de dezvoltare; verificarea progresului; abordarea si depasirea rezistentei la schimbare.

Etape urmatoare:

5. Coaching individual pentru sefii de magazin

6. Evaluarea sefilor de magazin si a managerilor

7. Training – continuarea dezvoltarii abilitatilor vanzatorilor

Notice (8): Undefined index: id [APP/View/Pages/view.ctp, line 17]
Notice (8): Undefined offset: -1 [APP/View/Pages/view.ctp, line 17]