Zece lucruri mici ca sa devii mare la birou!

O promovare vine peste noapte, ca din senin, insa este pregatita de o multime de lucruri mici pe care le-ai facut de-a lungul timpului! Comportamentul tau zilnic si infatisarea ta sunt investitii care conduc la realizarea visului tau de a face cariera! E important sa ai o atitudine buna, de invingatoare, dar nu este suficient!

Modul in care actionezi atat in situatiile importante, cat si in cele banale, este cel putin la fel de important!Mai jos sunt zece chei care te pot ajuta sa deschizi rapid usile spre succes! Acorda-le importanta meritata, si transforma-le intr-un cod de comportament zilnic. Succesul nu va intarzia sa apara!

1. Comportamentul binevoitor – incearca sa te porti frumos cu toata lumea pe care o intalnesti! Cand o saluti pe femeia de serviciu sau pe portar, te simti si tu importanta. Nu te purta cu ei mecanic, ci spune-le un buna-ziua din suflet. Zambetul si respectul lor, in aparenta neimportante, iti vor aduce un tonus bun atunci cand te astepti mai putin. Fii binevoitoare si cu colegii aflati in ascensiune, si cu cei aflati in dizgratie. Nu lasa usoarele intepaturi de invidie sau de dispret sa se strecoare in relatiile tale cu ceilalti. La fel ca soarele, e bine sa stralucesti in toate directiile! Eforturile tale vor fi rasplatite in fiecare zi, caci ceilalti iti vor cauta compania placuta!

2. Siguranta de sine – la prima vedere este o atitudine generala si ti se pare imposibil sa o atingi vreodata, din moment ce in fiecare zi iti pui intrebari cu privire la propriile capacitati. Insa cei care se pot lauda cu aceasta siguranta au invatat-o pas cu pas! Incepi prin a te imbraca in fiecare zi elegant si chiar sobru, si adopta o postura corporala dreapta si un aer increzator! Toate aceste aspecte exterioare vor deveni cu timpul trasaturi stabile ale personalitatii tale! Vocea calma, ritmul rar al vorbirii, un zambet strecurat din cand in cand in cursul dialogului ii vor convinge pe ceilalti ca au in fata o persoana matura, pe care se pot baza. Si vrei sa lasi aceasta impresie, nu-i asa?

3. Respectul fata de parerea celorlalti – de fiecare data cand vorbesti cu cineva, asculta-l cu atentie, si aproba-l pe alocuri! Chiar intr-un dialog in contradictoriu, poti gasi afirmatii ale celuilalt cu care sa fii de acord, ceea ce ii va transmite mesajul ca il respecti si acorzi valoare spuselor lui. Tine minte ca oamenii se identifica adesea cu ceea ce spun, si cea mai gresita atitudine ca sa-i convingi ca nu au dreptate este sa-i contrazici! Priveste-i in ochi, aproba-i cand vorbesc, fii atenta la ce spun, se vor simti bine! Iar apoi spune-ti parerea pe un ton calm, neagresiv! Cei din jur, si in special superiorii tai, vor aprecia faptul ca ai o parere proprie si curajul sa o afirmi, cu conditia sa nu se simta atacati!

4. Buna dispozitie – cand esti bine dispusa, ceilalti se simt bine in prezenta ta! Sefii au mai multa incredere in capacitatile tale, asa ca iti vor acorda multe din proiectele mai dificile. Urmarea fireasca va fi o promovare rapida! Cu o atitudine zambitoare, poti sa ceri ajutorul colegilor sau sfatul sefilor, fara sa pari neajutorata. Cand simtii ca norii suprasolicitarii iti intuneca ziua, pune-ti in casti o muzica relaxanta, fa-ti o cafea fiebinte sau un ceai cald si fruntea ti se va descreti rapid! Sau, daca e mai dificil, gandeste-te la planurile pe care ti le-ai facut pentru week-end: ceilalti o sa vada doar zambetul, nu si imaginile care l-au provocat! Atentie insa: nu e bine sa afisezi un zambet pana la urechi cand ceilalti sunt ingropati in munca! Mizeaza pe o buna-dispozitie moderata!

5. Calmul – pastreaza-ti sangele rece atunci cand toti in jurul tau si-l pierd! Fiind asociat cu puterea, calmul iti va asigura o autoritate binemeritata! In mijlocul crizelor, al conflictelor, al sedintelor interminabile, invata sa respiri adanc si rar, acest lucru te va ajuta sa ramai detasata si sa-ti controlezi starea de spirit! Fie numeri in gand pana la zece, fie te gandesti ca trece, fie suni un prieten, exista multe solutii ca sa lasi furtuna sa treaca fara sa te atinga! La ce bun sa te enervezi sau sa te lasi coplesita de nervozitate? Munca ta va avea de suferit, si la fel se va intampla si cu imaginea! Totusi, evita sa devii prea calma, ceilalti o vor interpreta ca pe o lipsa de personalitate!

6. Puterea informatiei – straduieste-te sa fii la curent cu informatiile necesare, si fii pe faza cand e nevoie de un sfat sau de o parere avizata! Asta nu inseamna sa-ti pierzi noptile ca sa te documentezi, e suficient sa ai cateva informatii in maneca pe care sa le folosesti la momentul oportun! Ai putea sa mergi la birou mai devreme, dimineata, ca sa verifici mail-urile importante si sa-ti pregatesti o strategie in legatura cu problemele aparute! E important sa iti incepi ziua in forta, nu sa ajungi la birou inca adormita si cu cearcane. Bea-ti cafeaua acasa, fa ceva miscare ca sa te inviorezi, si fii in forma cand ceilalti, si mai ales sefii tai, te convoaca la o intalnire!

7. Programarea mentala – abordeaza fiecare zi ca si cum ar exista posibilitate ca sa fii promovata! Gandeste-te cum te-ai simti daca aceasta dorinta ti s-ar implini chiar azi. Simte increderea pe care ai dobandi-o, mandria si satisfactia datorate visului realizat! Aceasta stare interioara te va aduce mai aproape de atingerea scopului tau! Puterea interioara vine din capacitatea de a crede ca esti capabila sa ajungi in varf! In aceasta dispozitie emotionala, orice problema aparuta ti se va parea o oportunitate de a-ti demonstra stapanirea si puterea de caracter, precum si cunostintele profesionale!

8. Atitudinea fata de greseli – daca ai gresit ceva, nu face din asta un capat de lume! Daca incepi sa-ti imaginezi cum vei fi mustrata sau chiar data afara, si iti iei un aer plouat, ceilalti vor avea tendinta sa te subestimeze! Pastreaza proportiile reale! O eroare nu inseamna ca nu iti faci bine meseria! Oricine are dreptul sa mai greseasca din cand in cand! Orienteaza-ti atentia si eforturile ca sa o recunosti si sa o repari cat mai repede. Partea buna este ca n-o sa mai repeti altadata aceeasi greseala, adica ai dobandit mai multa experienta profesionala!

9. Problemele personale - Uneori ai probleme de sanatate, sau familia ta trece printr-o criza, sau tocmai te-ai certat cu partenerul tau! Nu e placut, si ultimul lucru care ti-ar mai lipsi ar fi o problema si la locul de munca! Dar daca ajungi la birou cu corabiile inecate, si un aer de naufragiat, tocmai asta vei atrage! Caci tot timpul sunt ceva oale sparte si se cauta un tap ispasitor pentru ele, iar atitudinea ta le va permite celorlalti sa te invinovateasca pe tine! Daca problemele sunt serioase, ia-ti un mic concediu si rezolva-le! Daca nu, lasa-le acasa, te vei ocupa de ele dupa orele de lucru. Astfel, vei avea vigilenta necesara ca sa iti faci bine munca! In plus, detasarea temporara de problemele tale te va ajuta sa gasesti mai usor solutiile cele mai bune!

10. Imaginea biroului tau –Adesea ceilalti isi formeaza despre tine o prima impresie, bazata pe aspecte de suprafata, si tot comportamentul tau ulterior va fi perceput prin prisma primei intalniri! De cele mai multe ori, ceilalti te vad la biroul tau si te asociaza cu aspectul lui! Daca vrei sa fii perceputa ca fiind o persoana ordonata, de incredere si serioasa, fii atenta sa ai in permanenta biroul sters de praf, iar lucrurile sa se afle frumos aranjate! Daca seful tau vine si-ti cere o situatie, gandeste-te ce impresie i-ai face daca ai incepe sa rascolesti teancuri de acte sau sa cauti prin sertare pline de lucruri inutile! Nu dureaza mult, zece minute in fiecare dimineata, si e nevoie doar de un spray de mobila asuns intr-un sertar!

Materialul a stat la baza unui articol publicat in revista Unica, 2005

Comentarii la Zece lucruri mici ca sa devii mare la birou!
Catalin a spus:
19 martie 2012 13:58

Imi pare un articol reusit, simplu si eficient. :)

Scrie parerea ta.
Nume (necesar)
Website